a helyőrség fekete nap

NápolyVesuvio (A Vezúv vulkán)

Az 1277 méteres magasságával a Vezúv, mint vulkán, nem is olyan magas. Páratlan szépségével csak azért nyűgözi le az embert, mert önálló hegyként emelkedik ki a síkságból, nem pedig egy hegylánc részeként…

Napóleon sírjaInvalidusok háza

Az Invalidusok háza egy épületegyüttes Párizs VII. kerületében, melyben jelenleg Franciaország hadtörténetéhez kapcsolódó emlékművek és múzeumok találhatóak. A Hadtörténeti Múzeumban Napóleon igazán nem panaszkodhat a sírhelyét illetően, persze kérdés…

Fekete kastélyBalatonederics, Szellemkastély - Fekete kastély

Mi is meglátogattuk a balatonedericsi szellemkastélyt, eredeti nevén Fekete kastélyt. A kastélyról már sokan, sokat írtak. Én sem maradok ki belőle. A kastélyt Nedeczky Jenő emeltette, s a hagyomány szerint ő maga is tervezte 1880-1881 körül. Falait…

szalay2 utazási blogjaGoslar, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Goslar a Harz hegység északi lábánál fekszik. Amikor a '70-es - '80-as években erre jártam (ez alatt a Harz hegység keleti, NDK-s oldalát kell érteni), soha nem gondoltam, hogy egyszer még elvetődök erre a vidékre…

NápolyNápoly-Castel Nuovo

Nápoly egyik tengerparti vára a Castel Nuovo. A kikötő felett magasodik, teraszáról gyönyörű kilátás nyílik a nápolyi öbölre illetve a Vezúvra. Bent a várban többféle kiállítás található, festmények és szobrok…

NápolyVezúv - Nápoly

A Vezúv megmászása, egészen a kráterig…

NapoleonCastello della Cesta / La Seconda Torre

A Cesta (kosár) vagy Fratta a második san marinó-i erőd. Az 1200-as évek első felében épült, az évszázadok során többször restaurálták. A legutolsó és legfontosabb beavatkozás 1925-ben történt, mely sikeresen…

FeketevárosPURBACH AM NEUSIEDLER SEE (Feketeváros), tópart

Ismét egy kisváros a Fertő-tó partján. A városban parkoltunk, és egy kellemes sétát tettünk a tópartra a nádasok között haladó kerékpár és gyalogúton. Madarakat ugyan nem igazán láttunk, mint máshol, de ehhez szerencse és jó időpont is kell. A táj és a nádas gyönyörű…

Balaton körbefutás 1. nap1. nap: Balatonszemesről Akarattyáig

Tavaly hét nap volt a kitűzött cél, idén pedig öt, hogy körbe fussam a Balatont. A felkészülés kritikán alulira sikerült, március óta a havi átlag, amit futottam 30-40 km között mozgott, idő/kedv hiány, vagy sérülések miatt, illetve a rövid távokon volt inkább a fókusz…

Nyílt napBudapest, FCSM - Dél-Pesti Szennyvíztisztító Telep, nyílt nap, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy olyan helyet mutatok be, ami első látásra nem igen szokta felkelteni az emberek érdeklődését. Ez egy szennyvíztisztító telep. Lássuk be, ez azért eléggé hátul szokott szerepelni egy bakancslistán. Engem viszont…

Balaton körbefutás 5. nap5. nap: Balatonberényről Balatonszemesre

Pont jól esett az elmúlt napok átlag öt órás alvása után a hajnali négyig tartó üvöltő zene a kemping szomszédjából... Hajnalban 13 fokban indultam futni, de gyorsan melegedett, pedig egészen tetszett az a hőfok. Az utolsó…

Balaton körbefutás 4. nap4. nap: Badacsonyból Balatonberényig

Vannak kempingek ilyen fura szabályokkal, mint hogy 23-tól 6-ig zárva vannak a vizesblokkok, így kénytelenek voltunk ehhez igazodva tervezni az indulást. Nem mintha bántam volna azt a kis időt, amíg tovább aludhattunk, így is nagyon nehezen ment a felkelés, és talán…

Balaton körbefutás 2. nap2. nap: Akarattyáról Tihanyba

Roppant felkészülten álltam neki a második napnak, hajnalban úgy szálltam ki a kocsiból Akarattyán, ahol előző este befejeztem a futást, hogy vittem a napszemüvegem. Az a tevékenység, mint hogy például ránézek az időjárás előrejelzésre picit hasznosabbnak bizonyult…

NápolyNápoly

Sokszor jártam már itt, ez az a város, ahol az igazi digok élnek. A bűnözés az nem semmi. A sétáló ember mellett elmegy a motoros és kiszakítják a kezéből a táskát. Egyszer egy kollégámnak eladtak 400 euroért egy bedobozolt követ I-phone helyet. A város tényleg olyan mint a Piedone filmekben…

NapoleonPortoferraio

Nagyon jó kis város Elba szigetén. Ide száműzték Napóleont. A kikötőben van a téli rezidenciája és úgy 8 km-re van a nyári ranch. Itt el lehet tölteni egy egész nyaralást…

Fekete-tengerAranypart/ Zlatni Pjasaki/ Golden Sands

Anyám révén, gyermekkorom jelentős részét is, a nyarat, szinte minden évben e másik kis hazámban töltöttem és többnyire a tengernél. A nagybátyám Várnában él és a mai napig is élvezhetem a rokoni látogatást 1-2 hónapra!! Természetesen bolgár nyelven. De azért bejártam…

Fekete-tengerArany part

Csodálatos tengerpart! Nem gondoltam volna, hogy ilyen szép. Minden új ,gyönyörű strand, ragyogó hangulat…

Fekete-tengerNeszebár

A várost még a görögök alapították Kr. e. 6. században Meszembria néven. Ezután a római hódításig, a Kr. u. 1. századig élte első fénykorát, mivel a közvetítő kereskedelemben fontos szerepe volt. Az 5. századig a város hanyatlóban volt, de ezt követően Konstantinápoly…

Balaton körbefutás 3. nap3. nap: Tihanyból Badacsonyig

Tanulva az előző napból, a mai napnak kicsit előrelátóbban indultam neki, figyelembe véve az előrejelzett hőségriadót. Átalakítottam a tervet, hogy inkább még a délelőtt folyamán lefutok három szakaszt, a délutáni hőségben pedig ülök a vízben…

Fekete-tengerSeafront Promenade, Batumi

Batumi az Adzsar Autonóm Köztársaság székhelye, mely Georgia (Grúzia) egy közigazgatási egysége. A település a Fekete-tenger partján fekszik, kedvelt üdülőhely és kikötőváros is egyszerre. Különleges mediterrán hangulatát színesíti az ezredforduló…

NapierNapier

Az art deco stílus itteni képviselője ez a város. A helyiek úgy öltöznek mint a 20-as, 30-as években. Az építkezésben is jelentkezik és vannak autók is abból az időből. Van egy múzeum ahol a nemzeti állatuk is látható a kivi. Ez egy kicsi futó madár ami este aktív…

Fekete-tengerConstanta, Mammaia /camping/

Itt voltunk 2006-ban. Sokat bírtunk augusztus végén fürödni még sok kedves battonyai emberrel. Gyönyörü a város éjszaka kivilágítva…

NapoleonWaterloo

Az 1815-ös csata emlékhelye az Oroszlános dombbal…

Fekete-tengerSzocsi

Na ez is Oroszország. Sajnos erről a városról nem igazán tudok olyan szépeket áradozni, mint Szentpétervárról…

NápolyNápoly

Nápolyi , buszos városnézés, abban a nagy felfordulásban, ami Nápolyban van…

Oszd meg ezt a keresést: a helyőrség fekete nap